2022-ben: Issues Concerning History Teaching and Education for Democracy in Hungary. ’Learning and Society’ International Conference 2022. November 10-12. Eger https://uni-eszterhazy.hu/tanulas-konferencia
2021-ben: Perspectives – International and National Trends in the Theory and the Practice of History Teaching. Virtual Conference of the Hungarian Historical Society Teachers’ Division. 17.04.2021
2020-ban: Ocean in the Drop. Questions, Tools, Methods of developing Historical Literacy címen előadás (Fodor Richárddal). A konferencia témája: THE GRAZ CONFERENCE 2020 – HISTORICAL CONSCIOUSNESS – HISTORICAL THINKING – HISTORICAL CULTURE. Core Concepts of History Didactics and Historical Education in Intercultural Perspectives Reflections on Achievements – Challenges for the New Generation 2020.11.14. online
2016 decemberében a Los Angeles-i University of Southern California (USC) egyhetes szakmai meghívásának tettem eleget, amelynek keretében kétszer 1,5 órás előadást tartottam az OFI szakmai tevékenységéről, különös tekintettel a digitális tananyagfejlesztésre, továbbá 4 napon keresztül napi 4 órás workshopon vettem részt. http://ofi.hu/hir/uj-egyuttmukodesi-lehetoseg-digitalis-pedagogia-teruletenhttp://ofi.hu/node/180679
2016 júniusában az International Conference on Education and New Developments (END Konferencia) keretében Ljubljanában poszter bemutatót tartottam és azt követően egy workshop keretében válaszoltam a kérdésekre összesen 45 perc időtartam alatt a következő címmel: Pedagogical Paradigm Shift in History Teaching and Teacher Training in Hungaryhttps://files.eric.ed.gov/fulltext/ED578322.pdf
novemberben az ESER (Environmental and Sustainability Educational Research) rendezvényen, workshopon vettem részt.
november 5- én Budapesten részt vettem az oktatáskutató-fejlesztő intézmények nemzetközi konzorciumának CIDREE (Consortium of Institutions for Development and Research in Education in Europe) éves konferenciáján. Téma: Improving Literacy Skills Across Learning. 1 óra előadás után 6 órás workshopon vettem részt.
április 20 és 22 között ELINET (Anyanyelvi Műveltség Fejlesztésének Európai Hálózata) rendezvényen 4 órás workshopon vettem részt.
november 13. és 19. között Oslóban részt vettem az oktatáskutató-fejlesztő intézmények nemzetközi konzorciumának CIDREE (Consortium of Institutions for Development and Research in Education in Europe) éves konferenciáján. A konferencián előadás keretében ismertettem a szervezet évkönyvében megjelentetett tanulmányt (Kaposi József, Sinka Edit és Varga Attila: Diversity of Curriculum Implementation Tools in Hungary) és részt vettem több, a tartalmi szabályozás kérdéseivel foglakozó workshopon összesen 6 óra időtartamban. http://ofi.hu/en/news/cidree-conference-2014-oslo
2015 őszén az Európai Oktatáskutatók Szövetségének (European Educational Research Association EERA) éves konferenciáján (ECER) Budapesten előadást tartottam a hazai tartalmi szabályozás kérdéseiről (Kaposi József, Sinka Edit és Varga Attila: Diversity of Curriculum Implementation Tools in Hungary) és részt vettem workshopon, összesen 5 óra időtartamban (http://kaposijozsef.hu/wp-content/uploads/2020/03/ecer_mod.ppt). A konferenciájához kapcsolódóan egy szakmai fórumot szervezett az EERA Környezetvédelmi és Fenntarthatóságra Nevelési (Environmental and Sustainablity Educatioal Research ESER) kutatási hálózatának tagjai számára. A fórumon rövid előadásban mutattam be az OFI fenntarthatóság témaköréhez kapcsolódó szakmai feladatait.
2008-ban válogatója voltam a Nemzetközi Gyermek- és Ifjúsági Színházak Szövetsége (ASSITEJ) által megrendezett kaposvári biennálénak és a 4 napos rendezvényen minden nap 2 órás, nemzetközi szakmai workshopon vettem részt, amelynek keretében a kiválasztott előadások színházi és pedagógiai kérdései kerültek napirendre.
2006-ban a Külügyminisztérium és az Amerikai Magyar Alapítvány szervezésében, United States Department of State Bureau of Educational Cultural Affairs, International Visitor Leadership Program keretében közel 3 hetes tanulmányúton vettem részt. A tanulmányúton több államban és városban (Washington, Pittsburgh, Észak-Karolina) az oktatási rendszer irányítását, működését, és No Child Left Behind. program bevezetésének tapasztalatait is tanulmányoztam. A tanulmányút keretében kormányzati szereplőkkel, iskolakörzetek vezetőivel találkoztam. Meglátogattunk különböző fenntartású és profilú iskolákat. A látogatás keretében 5 órás előadást tartottam, mint egy alapítványi fenntartású iskola igazgatója (KIMI) a hazai magániskolai rendszerről, különös tekintettel a művészeti képzésre. Emellett 10 napon keresztül különböző workshopokon vettem részt napi 4 óra időtartamban.
2003 őszen az International Society for History Didactics (IHSD) Nemzetközi Történelemdidaktikai Társaság szakmai konferenciáján vettem részt, a München melletti Tutzingban. A konferencia keretében 1 órás előadás tartottam a 2005-ös történelem érettségi reform előkészületeiről és részt vettem kb. 3 órás időtartamban az ehhez kapcsolódó workshopon.
2001-ben az akkori Oktatási Minisztérium képviselőjeként részt vettem a Holokauszt Tanulmányok Nemzetközi Iskolája (ISHS) keretében Jeruzsálemben a Yad Vashem Intézetben folyó továbbképzési programon, amelynek célja a holokauszt iskolai oktatásának tartalmi-módszertani támogatása. A közel két hetes továbbképzés keretében 1 órás előadást tartottam és ehhez kapcsolódóan 3 órás workshopon vettem részt az akkor bevezetésre kerülő kerettantervek holokauszthoz kapcsolódó tartalmairól és fejlesztési követelményeiről.