Kedves Hallgatók!
A beadandókat minden esetben a kaposibeadando@gmail.com címre várom!
Tartalom
PPKE | tantárgyleírások | előadások | egyéb |
PTE | tantárgyleírások | előadások | egyéb |
KRE | tantárgyleírások | előadások | egyéb |
PPKE – Piliscsaba
TANTÁRGYLEÍRÁSOK
- Oktatásszervezés – BMNPT00800M 2016/2017. tavasz
- Történelemtanítás gyakorlata – BMNTÖ12000M 2016/2017. tavasz
- Történelemtanítás elmélete – BMNTÖ12000M 2016/2017. tavasz
ELŐADÁSOK
- A történelemtanítás elmélete (történelemdidaktika) előadás – BMNTÖ12000M
- Mi a történelem?
- A történelemtanár képzési követelményei
- A történelemdidaktika általános kérdései
- A történelemtanítás céljai, funkciói, módszerei
- Oktatási módszerek és atörténelemtanítási stratégiák
- A történelmi gondolkodás fejlesztése, új irányai
- A Nemzeti alaptanterv
- Az Ember és társadalom műveltségi terület, valamint a történelem kerettantervek
- A taxonómiák, követelmények jellemzői, funkciói
- A Történelemérettségi alapelvei, tapasztalatai
- A tankönyvelméleti kérdések
- Interaktív és reflektív tanulási módszerek
- Új feladattípusok a történelemtanításban
- A történelemtanítás gyakorlata szeminárium – BMNTÖ12200M
- Oktatásszervezés szeminárium – BMNPT00800M
- Oktatásirányítás és tantervpolitika
- 01_Az-oktatasi-rendszerek-2013-02-01.ppt
- 02_Oktatáspolitika az első évtizedben.ppt
- 03_tanterv-, curriculimelmélet.pptx
- 04_A tantervek, kovetelmenyek, feladattipusok.pptx
- 05_A pedagógiai rendszer.pptx
- 06_A követelmény_standardok műfaji sajátosságai.pptx
- 07_A Nemzeti alaptanterv.pptx
- 08_A tartalmi szabályozás hazai változásai (2011-2013).pptx
- 09_Az-oktatasi-rendszer-hatekonysaga-es-a-pedagogusok.ppt
- 10_Az ezredforduló tudas- és muveltsegfelfogasa.pptx
- 11_Az-oktatasi-rendszer-2013-02-01.ppt
- 12_Koznevelesi-es-ESL-strategia.pptx
- Iskolarendszerek, oktatáspolitika
- 01_Az-oktatasi-rendszerek-2013-02-01.ppt
- 1B_Oktataspolitika-2000-2010-kozott.ppt
- 2_A-Nemzeti-alaptanterv-es-a-kerettantervek.pptx
- 3A_Koznevelesi-es-ESL-strategia.pptx
- 3B_ Az ezredfordulo muveltsegfelfogasa.pptx
- 4A_Az-oktatasi-rendszer-hatekonysaga-es-a-pedagogusok.ppt
- 4B_A pedagogiai rendszer.pptx
- 5A_oktataspolitika 2. eloadas.ppt
- 5B_oktataspolitika 3. eloadas.ppt
- 6A_1993_as torveny.ppt
- 7_Koz-es-felsooktatas-kerdesei.ppt
- A nemzeti felsooktatasi torvenyrol.pptx
- A nemzeti koznevelesi torvenyrol.pptx
EGYÉB
- A források feldolgozása
- A történelemtanár képzési követelményei
- Az Ember és társadalom műveltségi terület, valamint a történelem kerettantervek
- A tantárgygondozó feladatai
- Tanári kompetenciák
PTE – Pécs
TANTÁRGYLEÍRÁSOK
- Felnőttek képzése 2016/2017. tavasz
- Tantervtörténet_tantervi paradigmák
ELŐADÁSOK
- Új előadások
- Felnőttek képzése
- Tantervtörténet, tantervi paradigmák
- Tantervelmélet
- A curriculumelmélet műfaji fejlődése
- Az iskoláztatás kezdetei, tantervek megjelenései
- A hazai oktatás átalakulásai (1945-95)
- A tantervek, követelmények
- A tudás-és tanulásfelfogás változásai
- A Nemzeti alaptanterv
- A tartalmi szabályozás hazai változásai (2011-2013)
- A pedagógiai rendszer
- Az ezredforduló műveltségfelfogása
Egyéb
- Kutatási terv – minta
- Interjú készítés
- Az esettanulmány főbb tartalmi egységei
- A pedagógiai kutatás folyamata – Oktatási segédanyag
- Az empirikus kutatási folyamat vázlatos szerkezete és dinamikája
EGYÉB
Szakirodalom
- Kaposi József: A fejlesztőfeladatok és a multikulturális tartalmak. In: Többnyelvűség és multikulturalitás (az Új kutatások a neveléstudományokban sorozat részeként); szerk: Kozma T., Perjés I.; Aula Kiadó, Budapest, 2010.
- Coltham, Jeanette B. – Fines, John: A történelmetanítás követelményrendszere. Teaching of History Series. No. 35. The Historical Association, London, 1971.
- Fines, John: Forráselemző feladatok. Teaching of History Series. No. 54. The Historical Association, London. 1984.
- Katona András: A századelő történelemtanítása (1902-1920). Tanári Kincsestár. Történelem, Raabe Kft. Bp. 2006. szeptember, 26.
- Kinyó László: A narratív készség fejlődése és szerepe a történelemtanításban. Magyar Pedagógia 105. évf. 2. szám 109-126. (2005)
- Kinyó László: A magyar történelmi események, korszakok megítélése 7. és 11. évfolyamos tanulók körében végzett kérdőíves vizsgálat eredményei alapján. Magyar Pedagógia 105. évf. 4. szám 409-432. (2005)
- Kojanitz László: A tankönyvek minőségének megítélése. Iskolakultúra 2007/6-7.
- Kaposi József: A történelem OKTV krónikája (közel) húsz esztendő a tények és szubjektív emlékezet alapján. In: Kaposi József – Katona András (szerk.): Fortiter et Constanter. A hetvenesztendős Závodszky Géza köszöntése. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest., 2010., 271-293. p.
- Vajda Barnabás : Multiperspektivitás és történelmi megbékélés. Társadalomtudományi Szemle, X. évfolyam 2008/4. Somorja
- Why did the Great War happen? – részlet egy angol történelemkönyvből
Egyéb előadások
- A kerettantervek és helyi alkalmazásaik, elhangzott Hajdúszoboszlón, 2012. október 9-én
- A kerettantervek
- Az új Nemzeti alaptanterv
- A feladatok és a probllémamegoldás
- A feladatok szerepe
- Az oktatási rendszer hatékonysága és a pedagógusok
- A versmondást osztályozzák? Avagy a dráma érettségiről
- Paradigmaváltás a tudásfelfogásban
- A történelmi gondolkodás fejlesztésének lehetőségei
- A pedagógiai kutatás folyamata
Egyéb anyagok
- Kutatási terv – minta
- Nemzeti Alaptanterv 2012
- Történelem tantárgypedagógia államvizsga tételsora
- A szomszéd népek a magyar közoktatási tantervekben (.ppt)
- A tanárképzési szak tervezete
- Interaktív módszerek
- Igegyűjtemény Bloom taxonómiájához
- Európai kompetenciák
- Szakindításhoz
- Képességszintek táblázat
- Feladatmeghatározások és kérdésfelvetések
- Óramegfigyelési lap
- Módszertani ismeretek ember és társadalom
- Feladatok felosztása
- Történeti kulcsfogalmak
- Fejlesztő feladatok (186MB zip fájl)
- Mintafeladatok (pdf)
- Vizsgafeladatok (pdf)
- Élményközpontú történelemtanítás (pdf)
KRE – Budapest
TANTÁRGYLEÍRÁSOK
- Dráma és tánc 2016/2017. tavasz