Kedves Hallgatók!
A beadandókat minden esetben a kaposibeadando@gmail.com címre várom!
Tartalom
PPKE | tantárgyleírások | előadások | egyéb |
PTE | tantárgyleírások | előadások | egyéb |
PE | tantárgyleírások | előadások | egyéb |
KRE | tantárgyleírások | előadások | egyéb |
PPKE – Piliscsaba
Tantárgyleírások
- A nevelés gyakorlati feladatai – BMNTP00300M 2016. ősz
- A nevelés gyakorlati feladatai – BMNTP00300M 2016. ősz
- A történelemtanítás gyakorlata – BMNTÖ12100M 2016. ősz
- A történelemtanítás elmélete gyakorlatokkal – BMNTÖ12100M 2016. ősz
- Oktatásirányítás és tantervpolitika 2015. ősz
- Mikrotanítás – BMNTP00700M 2015. ősz
- Iskolarendszerek, oktatáspolitika 2015. ősz
Előadások
- A történelemtanítás elmélete (történelemdidaktika) előadás – BMNTÖ11900M
- Mi a történelem?
- A történelemtanár képzési követelményei
- A történelemdidaktika általános kérdései
- A történelemtanítás céljai, funkciói, módszerei
- Oktatási módszerek és atörténelemtanítási stratégiák
- A történelmi gondolkodás fejlesztése, új irányai
- A Nemzeti alaptanterv
- Az Ember és társadalom műveltségi terület, valamint a történelem kerettantervek
- A taxonómiák, követelmények jellemzői, funkciói
- A Történelemérettségi alapelvei, tapasztalatai
- A tankönyvelméleti kérdések
- Interaktív és reflektív tanulási módszerek
- Új feladattípusok a történelemtanításban
- A történelemtanítás gyakorlata szeminárium – BMNTÖ12200M
- Oktatásszervezés szeminárium – BMNPT00800M
- Tantervi és vizsgakövetelmények
- Tantervelmélet
- A curriculumelmélet műfaji fejlődése
- Az ezredforduló műveltségfelfogása
- A Nemzeti alaptanterv
- A kerettanterv
- A tartalmi szabályozás hazai változásai (2011-2013)
- A pedagógiai rendszer
- Vizsgakövetelmények
- A követelmények/standardok műfaji sajátosságai
- A 2005-ös érettségi
- Tanárképzés helyzetértékelése és új rendszere
- Tanári kompetenciák (8/2013 EMMI rendelet alapján)
- A szaktanácsadók feladatai (48/2012 EMMI rendelet alapján)
- Oktatásirányítás és tantervpolitika
- 01_Az-oktatasi-rendszerek-2013-02-01.ppt
- 02_Oktatáspolitika az első évtizedben.ppt
- 03_tanterv-, curriculimelmélet.pptx
- 04_A tantervek, kovetelmenyek, feladattipusok.pptx
- 05_A pedagógiai rendszer.pptx
- 06_A követelmény_standardok műfaji sajátosságai.pptx
- 07_A Nemzeti alaptanterv.pptx
- 08_A tartalmi szabályozás hazai változásai (2011-2013).pptx
- 09_Az-oktatasi-rendszer-hatekonysaga-es-a-pedagogusok.ppt
- 10_Az ezredforduló tudas- és muveltsegfelfogasa.pptx
- 11_Az-oktatasi-rendszer-2013-02-01.ppt
- 12_Koznevelesi-es-ESL-strategia.pptx
- Iskolarendszerek, oktatáspolitika
- 01_Az-oktatasi-rendszerek-2013-02-01.ppt
- 1B_Oktataspolitika-2000-2010-kozott.ppt
- 2_A-Nemzeti-alaptanterv-es-a-kerettantervek.pptx
- 3A_Koznevelesi-es-ESL-strategia.pptx
- 3B_ Az ezredfordulo muveltsegfelfogasa.pptx
- 4A_Az-oktatasi-rendszer-hatekonysaga-es-a-pedagogusok.ppt
- 4B_A pedagogiai rendszer.pptx
- 5A_oktataspolitika 2. eloadas.ppt
- 5B_oktataspolitika 3. eloadas.ppt
- 6A_1993_as torveny.ppt
- 7_Koz-es-felsooktatas-kerdesei.ppt
- A nemzeti felsooktatasi torvenyrol.pptx
- A nemzeti koznevelesi torvenyrol.pptx
Egyéb
- A történelemtanár képzési követelményei
- Az Ember és társadalom műveltségi terület, valamint a történelem kerettantervek
PTE – Pécs
Tantárgyleírások
- Tantervtörténet, tantervi paradigmák 2015. február 15.
- Felnőttek képzése tematika 2015. február 1.
- Tartalmi szabályozás és tantervpolitika 2015. március 1.
Előadások
- Tantervtörténet, tantervi paradigmák
- Tantervelmélet
- A curriculumelmélet műfaji fejlődése
- Az iskoláztatás kezdetei, tantervek megjelenései
- A hazai oktatás átalakulásai (1945-95)
- A tantervek, követelmények
- A tudás és tanulásfelfogás változásai
- A Nemzeti alaptanterv
- A tartalmi szabályozás hazai változásai (2011-2013)
- A pedagógiai rendszer
- Az ezredforduló műveltségfelfogása
- Felnőttek képzése
- Tartalmi szabályozás és tantervpolitika
- Oktatáspolitika 2000-2010 között
- A tudás és tanulásfelfogás változásai
- A tanterv-, és curriculumelmélet műfaji fejlődése
- A tantervek, követelmények, feladattípusok
- A pedagógiai rendszer
- A követelmények/standardok műfaji sajátosságai
- A Nemzeti alaptanterv
- A tartalmi szabályozás hazai változásai (2011-2013)
- Az oktatási rendszer hatékonysága és a pedagógusok
- Az ezredforduló műveltségfelfogása
- A köznevelési- és a korai iskolaelhagyás kezelésével kapcsolatos stratégia
Egyéb
- Kutatási terv – minta
- Interjú készítés
- Az esettanulmány főbb tartalmi egységei
- A pedagógiai kutatás folyamata – Oktatási segédanyag
- Az empirikus kutatási folyamat vázlatos szerkezete és dinamikája
PE – Veszprém
Előadások
- Drámaoktatás a hazai oktatási rendszerben
- A pedagógiai kutatás folyamata
- A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák & A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
- A szaktanácsadók feladatai
- Átalakuló iskolarendszer
Egyebek
Szakirodalom
- Kaposi József: A fejlesztőfeladatok és a multikulturális tartalmak, in: Többnyelvűség és multikulturalitás (az Új kutatások a neveléstudományokban sorozat részeként); szerk: Kozma T., Perjés I.; Aula Kiadó, Budapest, 2010.
- Coltham, Jeanette B. – Fines, John: A történelmetanítás követelményrendszere, Teaching of History Series. No. 35. The Historical Association, London, 1971.
- Fines, John: Forráselemző feladatok, Teaching of History Series. No. 54. The Historical Association, London. 1984.
- Katona András: A századelő történelemtanítása (1902?1920), Tanári Kincsestár. Történelem, Raabe Kft. Bp. 2006. szeptember, 26 l.
- Kinyó László: A narratív készség fejlődése és szerepe a történelemtanításban, Magyar Pedagógia 105. évf. 2. szám 109?126. (2005)
- Kinyó László: A magyar történelmi események, korszakok megítélése 7. és 11. évfolyamos tanulók körében végzett kérdőíves vizsgálat eredményei alapján, Magyar Pedagógia 105. évf. 4. szám 409?432. (2005)
- Kojanitz László: A tankönyvek min?ségének megítélése, Iskolakultúra 2007/6?7
- Kaposi József: A történelem OKTV krónikája ? (közel) húsz esztendő a tények és szubjektív emlékezet alapján. In: Kaposi József ? Katona András (szerk.): Fortiter et Constanter. A hetvenesztendős Závodszky Géza köszöntése. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest., 2010., 271-293. p.
- Vajda Barnabás : Multiperspektivitás és történelmi megbékélés, Társadalomtudományi Szemle, X. évfolyam 2008/4, Somorja
- Why did the Great War happen? – részlet egy angol történelemkönyvből
Egyéb előadások
- A kerettantervek és helyi alkalmazásaik, elhangzott Hajdúszoboszlón, 2012. október 9-én
- A kerettantervek
- Az új Nemzeti alaptanterv
- A feladatok és a probllémamegoldás
- A feladatok szerepe
- Az oktatási rendszer hatékonysága és a pedagógusok
- A versmondást osztályozzák? Avagy a dráma érettségiről
- Paradigmaváltás a tudásfelfogásban
- A történelmi gondolkodás fejlesztésének lehetőségei
- A pedagógiai kutatás folyamata
Oktatáspolitika – oktatási rendszerek
- Az oktatási rendszer
- Oktatáspolitika előadássorozat
Egyéb anyagok
- Kutatási terv – minta
- Nemzeti Alaptanterv 2012
- Történelem tantárgypedagógia államvizsga tételsora
- A szomszéd népek a magyar közoktatási tantervekben (.ppt)
- A tanárképzési szak tervezete
- Interaktív módszerek
- Igegyűjtemény Bloom taxonómiájához
- Európai kompetenciák
- Szakindításhoz
- Képességszintek táblázat
- Feladatmeghatározások és kérdésfelvetések
- Óramegfigyelési lap
- Módszertani ismeretek ember és társadalom
- Feladatok felosztása
- Történeti kulcsfogalmak
- Fejlesztő feladatok (186MB zip fájl)
- Mintafeladatok (pdf)
- Vizsgafeladatok (pdf)
- Élményközpontú történelemtanítás (pdf)