2015. ősz

Kedves Hallgatók!

A beadandókat minden esetben a kaposibeadando@gmail.com címre várom!

Tartalom

PPKE tantárgyleírások előadások egyéb
PTE tantárgyleírások előadások egyéb
PE tantárgyleírások előadások egyéb

PPKE – Piliscsaba

Tantárgyleírások

Előadások

      1. A történelemtanítás elmélete (történelemdidaktika) előadás – BMNTÖ11900M
        1. Mi a történelem?
        2. A történelemtanár képzési követelményei
        3. A történelemdidaktika általános kérdései
        4. A történelemtanítás céljai, funkciói, módszerei
        5. Oktatási módszerek és a történelemtanítási stratégiák
        6. A történelmi gondolkodás fejlesztése, új irányai
        7. A Nemzeti alaptanterv
        8. Az Ember és társadalom műveltségi terület, valamint a történelem kerettantervek
        9. A taxonómiák, követelmények jellemzői, funkciói
        10. A Történelemérettségi alapelvei, tapasztalatai
        11. A tankönyvelméleti kérdések
        12. Interaktív és reflektív tanulási módszerek
        13. Új feladattípusok a történelemtanításban
      2. A történelemtanítás gyakorlata szeminárium – BMNTÖ12200M
      3. Oktatásszervezés szeminárium – BMNPT00800M
      4. Tantervi és vizsgakövetelmények
        1. Tantervelmélet
        2. A curriculumelmélet műfaji fejlődése
        3. Az ezredforduló műveltségfelfogása
        4. A Nemzeti alaptanterv
        5. A kerettanterv
        6. A tartalmi szabályozás hazai változásai (2011-2013)
        7. A pedagógiai rendszer
        8. Vizsgakövetelmények
        9. A követelmények/standardok műfaji sajátosságai
        10. A 2005-ös érettségi
        11. Tanárképzés helyzetértékelése és új rendszere
        12. Tanári kompetenciák (8/2013 EMMI rendelet alapján)
        13. A szaktanácsadók feladatai (48/2012 EMMI rendelet alapján)
      5. Oktatásirányítás és tantervpolitika
      6. Iskolarendszerek, oktatáspolitika

Egyéb


PTE – Pécs

Tantárgyleírások

Előadások

      1. Tantervtörténet, tantervi paradigmák
        1. Tantervelmélet
        2. A curriculumelmélet műfaji fejlődése
        3. Az iskoláztatás kezdetei, tantervek megjelenései
        4. A hazai oktatás átalakulásai (1945-95)
        5. A tantervek, követelmények
        6. A tudás és tanulásfelfogás változásai
        7. A Nemzeti alaptanterv
        8. A tartalmi szabályozás hazai változásai (2011-2013)
        9. A pedagógiai rendszer
        10. Az ezredforduló műveltségfelfogása
      2. Felnőttek képzése
        1. Oktatáspolitika 2000-2010 között
        2. Az oktatási rendszer hatékonysága és a pedagógusok
        3. A köznevelési- és a korai iskolaelhagyás kezelésével kapcsolatos stratégia
        4. Élethosszig tartó tanulás
        5. A tudás és tanulásfelfogás változásai
      3. Tartalmi szabályozás és tantervpolitika
        1. Oktatáspolitika 2000-2010 között
        2. A tudás és tanulásfelfogás változásai
        3. A tanterv-, és curriculumelmélet műfaji fejlődése
        4. A tantervek, követelmények, feladattípusok
        5. A pedagógiai rendszer
        6. A követelmények/standardok műfaji sajátosságai
        7. A Nemzeti alaptanterv
        8. A tartalmi szabályozás hazai változásai (2011-2013)
        9. Az oktatási rendszer hatékonysága és a pedagógusok
        10. Az ezredforduló műveltségfelfogása
        11. A köznevelési- és a korai iskolaelhagyás kezelésével kapcsolatos stratégia

Egyéb


PE – Veszprém

Előadások

      1. Drámaoktatás a hazai oktatási rendszerben
      2. A pedagógiai kutatás folyamata
      3. A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák & A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
      4. A szaktanácsadók feladatai
      5. Átalakuló iskolarendszer

Egyebek

Szakirodalom

Egyéb előadások

Oktatáspolitika – oktatási rendszerek

Egyéb anyagok

Történelem vizsgatanítás, részletek